Onze online marketing strategie is erop gericht om uw business online te laten groeien. Online resultaat begint bij het formuleren van een missie en deze te vertalen naar concrete doelstellingen.
Ons credo? Eerst denken, dan doen. Een goed idee is de basis van een succesvolle internet strategie. De succesfactoren van uw bedrijfsstrategie vertalen wij naar een online strategie. Uw succes vormt de basis voor een uitgekiend en begrijpelijk digitaal stappenplan, oftewel: de Internet Scorecard. Dat betekent dat elk plan uniek is, toegespitst op uw bedrijf. We werken niet met standaard templates, we maken strategieën op maat.
Tijdens strategische sessies formuleren we met u de online doelstellingen en stellen we de KPI’s en targets vast, waarop gestuurd gaat worden. Op basis van de resultaten uit deze sessie kunnen de verschillende mediakanalen worden opgesteld en kunnen marketingbudgetten worden gereserveerd.
Hoe wij dit aanpakken?
Denken
Concept
Score?
Kennisdeling
Brainstormen
Een goed idee komt niet vanzelf, creativiteit moet je aanwakkeren en stimuleren. Wij werken graag met methoden uit de psychologie om het beste idee voor uw bedrijf te bedenken. Een brainstormsessie is daarvan het eenvoudigste voorbeeld: samen zoveel mogelijk ideeën en associaties bedenken, dat is het begin.
Een effectief hulpmiddel voor een goede brainstormsessie is de kaartenset ‘Mental Notes’, een set die gebaseerd is op 50 inzichten uit de psychologie. Op elke kaart staat één psychologisch concept, hoe dit concept van toepassing is op menselijk gedrag en het bevat suggesties voor het toepassen van dit inzicht op webdesign. Bijvoorbeeld: hoe wek je nieuwsgierigheid bij de klant, hoe belangrijk is sociale druk en wat is het effect van een product gratis weggeven?
Conceptontwikkeling
Een goed idee is het begin, maar niet het eindpunt. Ideeën die voortkomen uit een brainstormsessie moeten getoetst worden op haalbaarheid. Niet alle ideeën zullen dit overleven, door een juiste selectie blijven alleen haalbare ideeën over. Deze input wordt gebruikt om een concept te ontwikkelen.
Conceptontwikkeling is een creatief proces, waarbij dieper ingegaan wordt op ideeën. Het visueel maken van deze ideeën biedt ondersteuning bij het uitwerken. Dit is natuurlijk volledig afhankelijk van het proces waarvoor een concept ontwikkeld wordt. Denk hierbij aan het toevoegen van webdesign, een schets of kleine uitwerking van de toekomstige website.
De Internet Scorecard
Een strategie moet meetbare resultaten opleveren. Om dat te realiseren gebruikt Trendesign de Internet Scorecard. Met deze methode worden uw online resultaten volledig inzichtelijk gemaakt en uw online doelstellingen gedefinieerd. Het rendement op uw internetinvesteringen aanwijsbaar vergroten en uw bedrijfsdoelstellingen realiseren. Daar gaan we voor!
De scorecard heeft vier dimensies als uitgangspunt:
- Financieel: Wat leveren uw online inspanningen op?
- Klant: Hoe groot is de respons van klanten?
- Website: Wat zijn de technische verbeterpunten?
- Organisatie: Hoe goed is uw organisatie ingericht voor online dienstverlening?
Het voordeel van de scorecard is dat uw online inspanningen inzichtelijk worden en het maakt meteen duidelijk waar de verbeterpunten liggen. Dat levert input voor nieuwe doelstellingen om de kracht van online succes te vergroten, met als resultaat maximaal online rendement.
Kennisdeling
Door actief samen te werken en op structurele basis kennis met elkaar te delen kom je verder. Structurele kennisdeling geeft een kwaliteitsimpuls aan de samenwerking en ROI. We hebben om die reden kennisdeling hoog op de agenda staan. Alleen door actief samen te werken komen we verder. Onze diensten gelden verder als middelen om organisaties te ondersteunen bij het optimaliseren van hun ROI en zijn zelf niet het doel. Met behulp van onze adviserende en operationele expertise bieden we onze klanten meer bezoekers, extra conversies en een optimale ROI.