Benieuwd naar de nieuwste statistieken over e-mailmarketing in Nederland?

E-mailmarketing ontwikkelt zich (nog steeds) razendsnel. Werd twee jaar geleden nog geroepen dat social media e-mail ging vervangen, anno 2014 is wederom gebleken dat e-mailmarketing een blijvertje is – alive and kicking!

Marketingbudgetten staan flink onder druk. Er moet gekeken worden naar de meest effectieve manieren om de dialoog aan te gaan met uw doelgroep: meetbaar en relevant. Dat laatste verwacht  de ontvanger van jouw boodschap van u. Hij verwacht dat u weet waaraan hij behoefte heeft, en op welk moment. Dat u uw data op orde hebt en op een relevante manier inzet. “Gemak” is het codewoord, maar wel zonder dat hij het gevoel krijgt dat u teveel van hem weet.  Je moet dus kunnen inspelen op de wensen en het gedrag van de ontvanger. Liefst realtime. En dan ook nog kostenefficiënt, want daar komen de budgetten weer om de hoek kijken. De spagaat van iedere marketeer!

Dit zijn de eerste twee paragrafen in het uitgebrachte rapport van E-village. Niet vreemd, daar zij een e-mailmarketingtool verkopen, maar de uitkomsten spreken boekdelen!!
Daarom wil ik u hier de mogelijkheid geven de E-mail Benchmark 2014 te downloaden. Een korte greep met wat te verwachten:

  • Afleverpercentages stijgen (2012: 99,42% – 2013: 99,66%).
  • Open ratio’s stijgen (2012: 23,86% – 2013: 25,13%). Met grote verschillen tussen de branches!
  • Opens op mobiele devices nemen toe (nu ruim 42%)
  • CTR’s dalen (2012: 4,43% – 2013: 3,51%)
  • CTO’s dalen (met ruim 23% naar 14,18% in 2013).

Leuk om te weten:

  • De meeste consumentenmails worden op vrijdag verstuurd.
  • Voor zakelijke e-mails is donderdag de populairste dag om te verzenden.
  • Maar veruit de meeste opens, zowel van consumentenmails als van zakelijke mails, worden op zaterdag gedaan!

Meer weten? Wat zijn de cijfers in jouw branche? Download dan nu het volledige document.

Doe er je voordeel mee!

Team Trendesign