De PPC (Pay per Click) spot staat op dit moment volledig gericht op het mobiel adverteren. Met het nieuwe ‘verbeterde campagne’ format is het een fluitje van een cent om je advertenties te tonen op allerlei verschillende devices, waaronder de mobiele varianten. Dit kan goed werken voor sommige adverteerders(modellen), simpelweg omdat daarmee de doelgroep wordt bereikt. Maar laat dit dan ook de voornaamste reden zijn en niet omdat er nu eenmaal zoveel over wordt gepraat. Zorg ervoor dat u precies weet hoe winstgevend het mobiele verkeer is voor uw campagnes!
Uw mobiel Adwordsmodel, een paar dingen om te overwegen …
De effectiviteit van een mobiele campagne wordt niet alleen bepaald door de eindgebruikers. Het zal ook afhangen van de informatie die ze krijgen van uw kant, evenals de voornaamste reden die zij hebben om uw mobiele website te bezoeken.
Voeg extentions toe
Heeft u wel de relevante extenties ingeschakeld en ervoor gezorgd dat de “customer journey” wel zo optimaal mogelijk is. En dat er hierdoor dus de gewenste conversie plaats zal hebben?!
Er zijn meerdere opties hier die zouden kunnen helpen campagnes om te zetten.
- Call extensions. Dit is een must-have extensie voor mobiel. Dit is de mogelijkheid voor smartphone-gebruikers om eenvoudig met een klik op het scherm uw nummer te laten bellen. Gesprekken worden vervolgens gemeten binnen de AdWords-interface, zie “mobile clicks-to-call”. Deze specifieke toepassing gebruiken wij bij de campagnes van oa Humphrey’s en hebben hier goede resultaten mee behaald.
- Location extensions. Steeds vaker kent zoekgedrag binnen Google een lokaal karakter. Door het tonen van de locatie van uw advertenties zien ze precies hoe “dicht-bij-ze-zijn”. Geweldig in te zetten voor het omzetten van aankopen in de winkel.
- Offer extensions. Nogmaals handig om aankopen in de winkel zelf te stimuleren. Deze extension geeft de gebruikers een uniek aanbod, die zij kunnen inwisselen in de winkel.
- App extensions. Deze uitbreidingen zijn de manier om verkeer te genereren naar een app, die vervolgens de verkoop moeten stimuleren.
Tip – Plan het gebruik van je extensions zo dat deze alleen worden getoond op de momenten dat de aankoop zou kunnen plaatshebben. Dus bijvoorbeeld alleen tijdens openingstijden.
Is uw website mobiel vriendelijk?
Zo niet, dan zal u dat klanten gaan kosten! Althans als u gaat adverteren op de mobiele telefoon. Dit lijkt misschien een hoop moeite (en soms geld), maar het kan het verschil tussen het houden of verliezen van een klant betekenen. Het heeft geen zin te betalen voor verkeer dat niet kan overgaan tot conversie.
Cross Device
Is een potentiele klant nog druk doende met het inwinnen van informatie over een product of dienst dan kan er ook gebruik worden gemaakt van meerdere apparaten om uiteindelijk tot conversie te komen. Dit kan afhangen van verschillende factoren – de tijd bijvoorbeeld.
Wat nu?
Nu dat u heeft nagedacht over deze aspecten, moet u deze informatie gaan toepassen op uw “onlangs” verbeterde campagnes. Als u minder waarde krijgt vanaf mobiel dan u zou willen zien, zorg er dan voor dat u uw biedingen verlaagt zodat u geen waardevolle campagnebudget verliest!
Kan mij voorstellen dat het u boven de pet kan groeien, al die nieuwe ontwikkelingen. Wij staan u graag bij!