Er zijn veel redenen waarom nou juist deze Adwords strategie een perfecte aanvulling is op uw bestaande campagnes, een aantal voorbeelden:

  • Exposure van uw product of merk, lees = branding
  • Bestaande klanten aanmoedigen een nieuwe productlijn te bekijken
  • Het bieden van een extra stimulans om over te gaan tot een conversie
  • Presenteer “verse” inhoud
  • Lanceer een nieuwe seizoenscollectie
  • Cross-selling mbt soortgelijke producten en/ of diensten
  • Bewustwording creeeren voor een komende actie

Google herontwikkelt voortdurend haar functionaliteit voor remarketing en het systeem evolueert vrijwel elke week.

Hieronder willen wij een aantal tips geven, waar wij goede resultaten mee halen.

Tip 1: Gebruik alle voorkomende bannerformaten

De remarketing beeldadvertenties kunnen worden getoond op een keur aan verschillende websites. Zorg er dan ook voor dat uw campagne flexibel is opgezet.

Houd rekening met de volgende formaten:

  • Banner: 468 x 60
  • Leaderboard: 728 x 90
  • Square: 250 x 250
  • Small square: 200 x 200
  • Large rectangle: 336 x 280
  • Inline rectangle: 300 x 250
  • Skyscraper: 120 x 600
  • Wide skyscraper: 160 x 600
  • Half-page: 300 x 600

Tip 2: Gebruik ook tekstadvertenties

Vertrouw niet alleen op uw beeldadvertenties. Remarketing campagnes kunnen ook gebruik maken van tekstadvertenties.  Nogmaals, om uw remarketing acties op zoveel mogelijk verschillende websites te kunnen presenteren is het goed ook rekening te houden met tekstadvertenties. Er zullen namelijk altijd websites tussen zitten waar een tekstadvertentie beter past dan een beeldadvertentie.

Tip 3: Maak verschillende “op maat” combinaties

Remarketing mbv AdWords stelt u in staat om complexe combinaties te maken. Dit betekent dat u mensen zult bereiken die misschien wel pagina X bekeken hebben, maar niet pagina Y.
Als voorbeeld wil ik graag iedereen “remarketen”, die een product aan hun mandje hebben toegevoegd, maar het betalingsproces niet hebben voltooid. We zouden graag deze mensen een speciale kortingscode geven om hen te stimuleren terug te keren en over te gaan tot aankoop.

Op maat gemaakte combinaties helpen ons ook bij het doen van cross-selling. Zo kocht een eerdere bezoeker al een printer. Vier weken later starten we een campagne aangaande printer cartridges om herhalingsaankopen te stimuleren!

Tip 4: Wees specifiek

We hebben de doelgroep goed in beeld, dus laten we relevante advertenties aan dat publiek tonen. Als iemand op zoek was naar een bed, zou het goed zijn ze het door u top verkopende product te tonen in beeld.  Een tekstadvertentie heeft dan minder waarde mbt het laten overgaan tot conversie.

Tip 5: Verfijn waar uw advertenties worden weergegeven

Als u een bepaalde persoon hebt getagd en heeft toegevoegd aan uw lijst voor remarketing, dan zal uw advertentie(s) standaard verschijnen binnen een enorm scala van websites die het Google Display Netwerk kent.
Het is goed dit per campagne te verfijnen. Zo voorkomt u dat advertenties worden weergegeven op sites, die niet relevant zijn voor deze specifieke persoon of groep.

Dit zijn slechts een aantal tips die wij u hebben gegeven. Graag helpen wij u bij het opzetten van uw campagnes.

Bel of mail geheel vrijblijvend met Dirk of Bram.
Bram: bram@trendesign.nl
Dirk: dirk@trendesign.nl
Tel: 026-3214319