De resultaten zijn binnen! En zijn gevangen in de Infographic: Status van de Digitale Marketing anno 2014. Webmarketing | 1 | 2 | 3 | heeft 500 + marketeers gevraagd naar hun grootste uitdagingen en doelen voor het jaar 2014.
Wat zij hebben gevonden wil ik graag met jullie delen? Marketeers zijn meer gericht op omzet dan ooit tevoren, maar effectieve ROI metingen hebben nog een lange weg te gaan. Daar 2 van de 5 marketeers nog steeds niet over een degelijk attributiemodel (lees goed ingerichte meetinstrumenten) beschikken, blijft veel ROI nog steeds ongrijpbaar.
Zullen uw (online)marketing inspanningen inkomsten opleveren in 2014? Middels deze weg wil ik u een zet in de goede richting geven.
Status van de Digitale Marketing anno 2014
Bekijk de onderstaande infographic om te ontdekken …
- Welke (communicatie)kanalen zorgen voor omzet?
- Welke (communicatie)kanalen zorgen voor leads?
- Welke KPI’s doen er daadwerkelijk toe?
- Waar zullen marketeers volgend jaar in investeren?
Samenvattend (mijn eigen interpretatie)
Als ik kijk naar de infographic kan ik samenvattend zeggen:
- De gemiddelde marketeer roept dat online marketing de toekomst is, maar handelt er niet direct naar.
- Dat dit komt door het feit dat meetinstrumenten als Google Analytics niet goed of compleet worden ingezet.
- Dat dit wordt versterkt door het feit dat de marketeers nog steeds stoeien met het meten van de ROI.
- En dat 33% van de marketeers niet weet welk kanaal het meeste oplevert.
- Het meten van je acties binnen de verschillende kanalen dus een must is om te kunnen sturen op de genomen acties.
- Wij met het nieuwe Trendesign dus echt op de goede weg zitten.
- Wij nu Google Analytics en Adwords specialist zijn en dus wel deze metingen goed voor u kunnen inrichten en analyseren.
- U toch echt eens een vrijblijvend gesprek met ons moet aangaan 😉
2014 State of Digital Marketing – An infographic by the team at Webmarketing123